måndag 19 september 2011

Jag har cyklat i en ramp, sen ramlade jag och slog mig och hjälmen är krachad men cykeln är hel. Jag måste köpa en ny hjälm idag och sen måste jag be Roger airbrucha den.
Cykelhjälmar ... är det förbrukningsvara? Om nu gossen bestämt sig för att bli våghalsig behöver man ett bättre försäkringsskydd och finns det högkostnadsskydd på cykelhjälmar :)
En helg i stugan gör underverk... lite vila från all våghalsighet... inga cyklar och inga ramper.

Du, nu kan jag kasta kniv riktigt bra... och långt kan jag kasta också. Kniven konfiskeras. Som tur är dyker älskad far upp och en liten båttur står på programmet. Man ska utforska ett eventuellt dagbrott och se om man hittar några intressanta mineraler. Båten ställs i ordning, motorn hakas på och precis när man är på väg kommer man ihåg flytvästarna!!

När de två herrarna gett sig iväg och bara syns som en liten fläck på andra sidan sjön kommer jag ihåg mobilerna. Dom ligger snyggt uppradade på bordet. Vatten flaskan står kvar på bänken... men hur gjorde man förr, före mobilernas tid??? Jag får skärpa mig, överbeskyddande... ja, kanske... vad skulle kunna hända???

Bestämmer mig för att lösa ett soduku eller två och njuta av stunden, vilken blir ganska lång. När dom slutligen dyker upp säger gossen: Vi hittade inga stenar, och sen gick vi vilse och sen hittade vi inte båten, men till slut gjorde vi det...

Tja, vad skulle kunna hända?

1 kommentar: